הארגון בו אנחנו עובדים הוא סוג של משפחה, כפועל יוצא היינו מצפים שהארגון והאנשים שעובדים בו יספקו לנו את הבטחון המתבקש ממערכת יחסים ארוכת טווח מספקת.
במבחן המציאות, רבים מאיתנו נתקלים בקשיים בניהול מערכות יחסים, בעבודה, בבית, בין החברים. ריבוי המשימות והדרישות, גובה מחיר ולא מעט פעמים, אנו בוחרים בהמשך שגרת המשימות והשאפתנות, על פני עצירה ושיפור מערכות היחסים, מה שמוריד משמעותית את רמת הפרודוקטיביות והיעילות שלנו.
ניהול מיטבי של מערכות יחסים, מביא לבריאות טובה יותר, תחושת אושר ושביעות רצון וגם מייצר שפה ארגונית חיובית, בטחון פסיכולוגי, העלאת התפוקה בעבודה כתוצאה מכך, וכפועל יוצא את הרווחיות בארגון.
ארגונים בעולם כבר מבינים שיש להשקיע באנשים ובקשרים בניהם, כדי לשמר ולשפר את הביצועים ולכן, מקצים משאבים רבים בפיתוח מערכות היחסים והתרבות הארגונית.
בהרצאה נדבר על איך שומרים ומחזקים מערכות יחסים במציאות משתנה, בעבודה עצמית ובכלים חדשניים.
ממשא ומתן תחרותי למשא ומתן משתף
אנו מנהלים מגוון תהליכי משא ומתן מידי יום – מול עובדים, קולגות, לקוחות, ספקים וכמובן – בחיים הפרטיים. רובנו מתנהלים בזירות השונות מתוך אינטואיציה וניסיון החיים אולם למעשה, מחקרים כיום מצביעים על כך שרובנו נוהגים באופן טבעי כתחרותיים בעת משא ומתן, ומגיעים לתוצאות שאינן אופטימליות ולעיתים רבות יוצרות פגיעה במערכות יחסים בשל ההתנהגות התחרותית.
בהרצאה נסקור כשלים נפוצים במהלך משא ומתן וכן נלמד מודל למשא ומתן משתף, אשר מצוי בבסיס התפיסה של מקצוע הגישור. באמצעות מודל זה, ניתן להתכונן למשא ומתן מראש, ולהגיע לתוצאות טובות יותר.
לתקשר כמו מגשר – עקרונות הגישור ליום יום
גישור הוא תהליך לפתרון סכסוכים בדרך מכבדת של הסכמה ומתוך בחירה חופשית.
הכרת מיומנויות התקשורת בהם משתמשים מגשרים והבנתם מהווה ערך מוסף הן בעולם העבודה והן בחיים הפרטיים. כלים אלו מאפשרים לנהל שיחה בגישה שיתופית, עוזרים לזהות מה באמת חשוב לכל אחד ומשפרים מערכות יחסים.
במהלך ההרצאה ילמדו כלים פרקטיים אותם ניתן לקחת וליישם מיד בכל תחום בחיים ולחוות תחושת רווחה גבוהה יותר כתוצאה מתקשורת בינאישית.
לדעת איך לריב – מדו קרב לדו שיח
קונפליקטים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו. במהלך החיים אנו נדרשים להתמודד עם מצבים בינאישיים של קונפליקט או סכסוך, אשר מופיעים בתחומים שונים, כגון: משפחה, עבודה, חברה, מגורים ועוד.
בהרצאה נרחיב על מושג הקונפליקט ועל האופן בו קונפליקט נוצר. נלמד מספר אפשרויות התנהגות בזמן קונפליקט וכיצד לבחור את הדרך להתנהל באופן מיטבי בזמן סכסוך.
משיחה קשה לשיחת למידה
שיחות קשות הן כל אותן שיחות שלא נעים לנו ליזום, או שלא נעים לנו שיוזמים מולנו. למשל, שיחות פרידה, פיטורין, נזיפה, שיחות שכר, העברת ביקורת, אמירת לא, ועוד.
אנחנו עומדים בפני באתגר של שיחות קשות מדי יום. מרגישים אותם כשהבטן מתהפכת לפני, הלב דופק מהר, קשה להרדם. מריצים תסריטים בראש ופעמים רבות נמנעים מהשיחה עד שכבר מאוחר מדי ואין ברירה.
ניתן לנהל שיחה קשה באופן שהיא תהפוך לשיחת למידה, המקדמת את הנושא ואת שני הצדדים מבלי לפגוע או להפגע.
דבר החשוב ביותר הוא ההכנה לשיחה. בהרצאה נלמד מודל בן שמונה שלבים אשר עוזר לנו להתכונן לשיחה כדי לסיים אותה במקום טוב יותר ממה שהתחלנו ולהשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו לפניה.