עולם הניהול כיום מאתגר מתמיד, מלא מורכבויות ועומס משימות. מנהלים רבים חשים בדידות בתפקיד, תחושה העלולה לפגוע ברמת הביצועים שלהם וכפועל יוצא, בזו של הארגון. הם זקוקים למקום בטוח ועקבי לשיתוף בדילמות, בקבלת החלטות, באתגרים ניהוליים, אישיים ועוד.
ריבוי המשימות והדרישות בשלל תחומי החיים, מעלים את הסיכוי לשחיקה, ירידה במוטיבציה ותחושת חוסר שביעות רצון כללית. יצירת איזון בית-עבודה מהווה חלק משמעותי מפוטנציאל התפוקה של המנהלים והעובדים בארגון.
בכל ארגון קיימים גם, מטבע הדברים, אי הבנות, מתיחויות וחילוקי דעות. אלה גורמים לרעשים במערכת הארגונית, הפרעה לתפקוד התקין של הארגון ושל הפרטים בו ואף עלולים להשפיע על התרבות הארגונית כולה.
קונפליקטים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו ועדיין, המצאות בקונפליקט מייצרת תחושת סטרס וירידה בחיוניות ובתפוקה.
מחקרים בארה"ב מהשנים האחרונות, מצביעים על כך שמנהלים מקדישים כ-42% מזמנם לפתרון סכסוכים בתוך הארגון. נתון זה הביא למגמה גוברת של שימוש במגשרים חיצוניים בארגון וכן של בניית מערכות פנים ארגוניות לניהול וישוב סכסוכים.
ליווי חברות וארגונים, מספק פתרון המותאם אישית לארגון ולצרכיו ומייצר אפשרויות לצמיחה והשגת יעדים, תוך שיפור השפה והתרבות הארגונית והעלאת שביעות הרצון של המנהלים והעובדים.
התהליך מתחיל מפגישת זיהוי צרכי הארגון ובנייה משותפת של תוכנית ליווי ייחודית העשויה לכלול פגישות אישיות, פגישות קבוצתיות וסדנאות.
ליווי מנהלים פרטני
להיות מנהל זו עבודה תובענית הדורשת התמודדות עם אתגרים רבים, חלקם מקצועיים וחלקם אישיים. במקביל לאתגרים, המנהל עומד בלחץ השגת יעדים ומטרות, שאיפה לשמירה על חשיבה יצירתית ויצירת סמכות ומחויבות בקרב עובדיו. לא בכדי, מנהלים מרגישים לעיתים בודדים ושחוקים.
ליווי בתהליך אימון אישי מסייע למנהל לעבד את המידע הרב העובר דרכו, לייצר בהירות ומיקוד ולמצוא דרכי פעולה אופרטיביות לקידום מטרות ולניהול תקשורת מיטבית.
בנוסף, הליווי מעניק למנהל כלים עדכניים מתחום האימון והגישור אשר משפרים את יכולות הניהול ומאפשרים לו להפוך למנהל טוב ומקצועי יותר עבור עובדיו ולמען הארגון כולו.
לווי אישי למנהלים תורם לאווירה ולביצועים בארגון כולו ומתמקד במגוון רב של נושאים בהתאם לצורך המנהל והארגון כגון:
קבלת החלטות, עמידה במטרות, ניהול זמן, בניית סמכות ניהולית מובילה, יצירת מחויבות ומוטבציה, תקשורת בינאישית, בניית יחסי עבודה מקדמים, איזון בית-עבודה, דילמות אישיות, דילמות בנושא מסלול קריירה, תחושת מסוגלות, בניית אומץ ניהולי ועוד.
ליווי גישורי ליזמים/מנהלים
הקמה וניהול חברות, מייצרת עליות ומורדות תחת עומס ותנאי אי וודאות. תהליך ליווי ויעוץ, הכולל פגישות עם שני המנהלים יחד ובנפרד, משלב גישור ואימון אישי במטרה להביא לפתרון חילוקי דעות, יצירת מנגנוני קבלת החלטות, גיבוש צוותי ניהול ושיפור התקשורת השוטפת בין המנהלים.
במסגרת התהליך, נעסוק בדיון על דילמות קונקרטיות, חיזוק יכולות אישיות וניהוליות, שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית ובניית יחסי עבודה תומכים ושיתופיים.
תהליך הליווי יותאם למנהלים/יזמים אך כולל מספר שלבי עבודה בסיסיים:
- הכרות – המפגשים הראשונים יעסקו בהכרות אישית של המנהלים ביחד ולחוד והבנה מעמיקה של הנושאים הרלבנטיים לתהליך.
- קביעת מטרות משותפות ואישיות – מפגש משותף בו נגדיר את מטרות התהליך, באופן מוסכם והדדי. לעיתים יוגדרו מטרות אישיות לעבודה כחלק מהתהליך. מטרות אלה, יעלו במפגשי אישיים ולא יחשפו במפגשים המשותפים.
- עבודה שוטפת במפגשים אישיים ומשותפים, תוך לקיחת משימות הטעמה ותרגול לשגרת העבודה היומיומית, על מנת להגיע למטרות בתהליך שנקבעו.
- מפגשי תחזוק ועדכון מדי תקופה לצורך שמירה על ההישגים ועדכונים בהתאם לצורך.
ליווי קבוצת מנהלים/צוות
תהליך המשלב כלים מעולם הגישור והאימון, במטרה להעלות את רמת היעילות, שיתוף הפעולה, המוטיבציה ויכולת התקשורת הבינאישית של הקבוצה.
המפגשים יערכו בנפרד ובמשותף, בהתאם לשיקול הדעת ויעסקו בנושאים שונים כגון: ערכים וחזון של הצוות, חיבור למטרות הארגון, העלאת מוטיבציה ותחושת שייכות, שיתוף פעולה ומיומנויות תקשורת בינאישית, כלים לניהול קונפליקטים, בניית מטרות, תוכניות עבודה ועוד.
תהליך הליווי יותאם לקבוצה אך כולל מספר שלבי עבודה בסיסיים:
- הכרות – המפגשים הראשונים יעסקו בהכרות אישית של הקבוצה ביחד ולחוד והבנה מעמיקה של הנושאים הרלבנטיים לתהליך.
- קביעת מטרות משותפות ואישיות – מפגש משותף בו נגדיר את מטרות התהליך, באופן מוסכם והדדי.
- מפגשים קבוצתיים – המפגשים הקבוצתיים ישלבו דיונים והעלאת דילמות שוטפות, עבודה סדנאית, הקניית כלים, התנסות בתרגילים ועבודה משותפת.
הקמת מערכת פנים ארגונית לישוב וניהול סכסוכים
מערכת פנימית לניהול סכסוכים, בנויה ממאגר של מגשרים, אשר כחלק מתפקידם, נקראים לסייע לפתרון מחלוקות על פי הצורך. תפקידה של המערכת הינו להתמודד עם הבעיות והקונפליקטים, המתעוררים בתוך הארגון, תוך שימוש במשאבים פנימיים החוסכים בהוצאות למגשרים חיצוניים, עורכי דין ובתי משפט.
בנוסף, הכשרת המגשרים, הופכת אותם לסוכני שינוי בארגון אשר דרכם תטמע השפה הגישורית ותהפוך חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית הכללית.
- פגישת אבחון וזיהוי צרכים.
- כתיבת דו"ח הכולל תוכנית עבודה.
- מיפוי ובחירה של צוות מגשרים פנימיים. בשלב זה, יאותרו, בשיתוף פעולה עם הגורם הרלבנטי בארגון, מספר אנשים המתאימים לתפקיד מגשר פנים ארגוני.
- הכשרה בגישור מקצועי. המגשרים שיבחרו, יעברו קורס גישור מקצועי. לפרטים על קורס הכשרת מגשרים לחץ כאן
- ליווי והדרכת צוות המגשרים בתהליך הכנסת המערכת לפעילות בארגון.
- ליווי והדרכה מקצועית בדילמות ושאלות מהשטח.