סדנאות והכשרות בתחום ישוב הסכסוכים בפרט ובתחום התקשורת בכלל, מקדמים את מטרת הארגון בהטמעת השפה הגישורית כחלק אינטגרלי מהתרבות הארגונית, דרך למידה והתנסות.
נוסף על כך, כלים במיומנויות תקשורת, גישור והתפתחות אישית, מאפשרים למנהלים ועובדים להעלות את רמת שביעות הרצון מתחומים אחרים בחייהם ולהביא לאיזון מיטבי בין העבודה לחיים האישיים. כתוצאה מכך, תעלה רמת המוטיבציה האישית, תחושת הרווחה והביצועים בארגון.
מנהל-מגשר
קונפליקטים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו. במהלך החיים אנו נדרשים להתמודד עם מצבים בינאישיים של קונפליקט או סכסוך, אשר מופיעים בתחומים שונים, כגון: משפחה, עבודה, חברה, מגורים ועוד.
גישור הינה דרך מוכחת שמסייעת לפתור מצבי קונפליקט ביעילות, לסיים את המשבר בדרך חיובית ואף להצמיח את הצדדים.
מנהל מגשר, הוא מנהל בעל כלים לניהול והתמודדות מיטבית עם קונפליקטים במטרה לשמור ולשפר מערכות יחסים בארגון, העצמת הצדדים ומתן מענה לצרכים שונים של כלל הצדדים המעורבים בסכסוך. זאת, מתוך הבנה מעמיקה של חשיבות מערכות יחסי עבודה תקינים, הן לרווחת העובדים, והן לתפוקת הארגון.
הסדנה מאפשרת דרך חדשה להקשיב ולהבין את האחר, תוך כדי חשיפה ראשונית למיומנויות מעולם הגישור המאפשרות ניהול מיטבי של קונפליקטים.
מיומנויות ניהול משא ומתן
בעולם המודרני אנו נדרשים לנהל משא ומתן באופן יומיומי ומעט מאוד פעמים אנו יכולים להשיג את מבוקשינו ללא שיתוף פעולה עם אחרים. ידע והבנה בנושא המשא ומתן, מאפשר לנו לנהל שיחות אפקטיביות ולמקסם את התוצאות אותן נרצה להשיג.
בסדנה נלמד ונתרגל את סוגי המשא ומתן, טכניקות לניהול מיטבי של שיחות משא ומתן, זיהוי כשלים ומלכודות, בחירת טקטיקות, ניהול רגשות בחדר המשא ומתן וכן מודל פרקטי ושימושי של משא ומתן המאפשר מיקוד והכנה אופטימליים.
מיומנויות תקשורת מעולם הגישור
לימוד מיומנויות השיחה בהם משתמשים מגשרים והבנתם מאפשר הבנה רחבה יותר של אנשים וניהול מיטבי של תקשורת. כלים אלו עוזרים בבניית מערכות יחסים המבוססות על אמון ותקשורת זורמת ואפקטיבית ובכך מעלים את תחושת הרווחה האישית והשייכות לארגון.
בסדנה ילמדו המשתתפים טכניקות מרכזיות, פרקטיות ונוחות לשימוש, באומנות ההקשבה האיכותית, זיהוי צרכים, שאלת שאלות משמעותיות, ויכולת ניהול שיחה אפקטיבית, כמו גם סגנונות התנהגות מקדמים בעת קונפליקט.
מנהיגות חדשה: גישור ואימון למנהלים
בעולם הניהול העכשווי, מנהל אינו יכול להתבסס עוד על סמכותו הפורמאלית בלבד והוא נדרש לעבוד מהמקום המנהיגותי. סגנון ניהולי המתבסס על מנהיגות חדשה, דורש מהמנהל רכישת כלים ומיומנויות חדשות על מנת להניע את עובדיו ולשפר את התפוקה.
מנהל מאמן, הוא מנהל ממוקד בתוצאות מעשיות, תוך דאגה למימוש עצמי של עובדיו והכרה בעוצמותיהם, דפוסי המחשבה וההתנהגות שלהם. הוא מסייע לעובדיו, על בסיס מערכת יחסים מקצועית, פתוחה, של אמון.
מנהל מגשר, הוא מנהל בעל כלים לניהול והתמודדות מיטבית עם קונפליקטים במטרה לשמור ולשפר מערכות יחסים בארגון, העצמת הצדדים ומתן מענה לצרכים שונים של כלל הצדדים המעורבים בסכסוך. זאת, מתוך הבנה מעמיקה של חשיבות מערכות יחסי עבודה תקינים, הן לרווחת העובדים, והן לתפוקת הארגון.
הסדנה מאפשרת דרך חדשה להסתכל על העובדים ולהאמין ביכולת שלהם להתפתח, לצמוח, לקחת אחריות, להיות יצירתיים, חדשניים, לפתור בעיות, לעבוד ללא פיקוח צמוד וכדומה. הסדנה מספקת למנהל כלים מעולם האימון והגישור, לתפקיד העיקרי שלו שהוא לסייע לאנשים להגשים את הפוטנציאל הטמון בהם ולמקסם ביצועים .
מחזון למטרות
בעולם השפע והאפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות בו אנו חיים כיום, אנשים רבים חשים בלבול וקושי בבחירות וכתוצאה מכך, ירידה ברמת שביעות הרצון והמוטיבציה. תקופת השפע מעלה את הצורך לדעת לאן אתה הולך כדי לגבש את הדרך להגיע לשם.
החזון האישי הוא תמונה ברורה ומפורטת ככל האפשר של העתיד המיטבי שלנו, של חיינו כפי שהיינו רוצים לראות אותם.
מחקרים שבדקו את מאפייניהם של האנשים המצליחים ביותר בעולם הראו שלכולם היה חזון ברור מאד בתחום בו הם פעלו. החזון מהווה מצפן, מעשי, מוסרי, והווייתי ולכן מסייע לקבל החלטות במהלך החיים ולהגיע לשביעות רצון גבוהה ולהעלאת המוטיבציה להשגת יעדים.
לצורך הגשמת החזון, יש לנסח מטרות משמעותיות וברורות אשר מייצרות תוכנית פעולה סדורה ומחויבות להשגתה. על פי מחקרים, נראה בבירור כי אנשים המציבים לעצמם מטרות נוטים להצליח יותר מאנשים שאינם עושים זאת.
בסדנה יבנו המשתתפים חזון אישי רחב ויקבלו כלים לבניית מטרות ברורות ויצירת תוכנית עבודה להשגתן, זאת מתוך זיהוי וחיבור לערכים וחוזקות אישיות המייצרים אומץ ותחושת מסוגלות.
מיני קורס – כלים בגישור
בעולם כיום, חיי העובד/מנהל בארגון, מקביל כמעט לחיי משפחה. הארגון מהווה מקור שייכות משמעותי ויוצר מערכות יחסים מקצועיות ואישיות משמעותיות וארוכות טווח.
מיומנויות הגישור, יכולות לשמש ככלי משמעותי ויעיל למנהלים ועובדים בהתמודדות עם קונפליקטים בינם לבין עמיתים בארגון, בינם לבין גורם חיצוני וזאת מבלי לפנות למגשר חיצוני.
בקורס נכיר את תהליך הגישור בצורה חווייתית ומעשית, ונלמד כיצד לנהל מצבי סכסוך בארגון ובחיים שמחוצה לו וכן כיצד שימוש במיומנויות הגישור יכול אף למנוע קונפליקטים עתידיים באמצעות הסתכלות רחבה וחדשה על סיטואציות בארגון ויצירת תקשורת אפקטיבית וחיובית.
ממצוינות לגאונות
אזור הנוחות שלנו, נוח ככל שיהיה, חוסם אותנו פעמים רבות מלהגיע למטרות בחלק מתחומי החיים. במהלך הסדנה, יזהו המשתתפים את הדפוסים הלא מודעים, אשר מהווים חסם להצלחה ויבחרו בדרך לנטרל אותם על מנת להתפתח ולהשיג את מטרותיהם.
הסדנה המבוססת על המודל שיצר ד"ר ג'יי הנדריקס, בה יזהו המשתתפים את אזור הגאונות שלהם, ויבנו תוכנית לחיים מלאי מוטיבציה, מיצוי פוטנציאל וביצועים גבוהים יותר בעבודה ובשאר תחומי החיים.